Καινοτόμος, ομαλή λειτουργία, πρόκληση - οι δυνατότητες και οι περιορισμοί του περιστροφικού κινητήρα έχουν πάντα γοητεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία. Ποια μάρκα θα μπορούσε να τις κάνει πιο επιτυχημένες από τη Mazda; Με ένα παρελθόν γεμάτο από μοντέλα περιστροφικών κινητήρων που έριξαν τον φάκελο στο παρελθόν, η Mazda οδηγεί τώρα την τεχνολογία σε μια νέα τολμηρή κατεύθυνση. Με το Mazda MX-30 R-EV, το πρώτο PHEV με γεννήτρια ισχύος περιστροφικού κινητήρα.
"Μια νέα εποχή", "το σύστημα κίνησης του μέλλοντος": Αυτοί είναι μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους τα εμπορικά μέσα ενημέρωσης εξέφρασαν την αρχική τους ευφορία για τη γερμανική εφεύρεση του κινητήρα Wankel. Παρεμπιπτόντως, θα μπορούσαν εξίσου καλά να χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν την τελευταία καινοτομία της περιστροφικής τεχνολογίας, το Mazda MX-30 R-EV. Το μοντέλο που θα κάνει πρεμιέρα το 2023, σηματοδοτεί την πρώτη επιστροφή αυτού του τύπου κινητήρα στα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας μετά από οκτώ χρόνια. Με τη μορφή γεννήτριας ενέργειας, ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων φορτίζει την μπαταρία αυτού του PHEV κατά τη διάρκεια της οδήγησης, επεκτείνοντας την αυτονομία σε έως και 680 χιλιόμετρα χωρίς την ανάγκη φόρτισης ή ανεφοδιασμού. Αυτή η τελευταία ανακάλυψη, ωστόσο, είναι μόνο η τελευταία δόση σε μια ιστορία δεκαετιών μεταξύ της Mazda και των περιστροφικών κινητήρων - ένα πάθος που χρονολογείται ήδη από το 1961.