INNOVATE

ΜΗΧΑΝΙΚΉ ΤΗΣ ΧΑΡΆΣ ΤΗΣ ΟΔΉΓΗΣΗΣ

Κάθε Mazda πρέπει να περάσει από μια σειρά αυστηρών δοκιμών προτού βγει στο φως της δημοσιότητας, και στην πίστα δοκιμών των κεντρικών τους εγκαταστάσεων στη Χιροσίμα οι μηχανικοί της Mazda επιμελούνται την αξέχαστη οδήγηση.

Υπάρχει μια αποστολή που κινητοποιεί όλους στη Mazda περισσότερο από οτιδήποτε άλλο - να προσφέρει το αίσθημα της απόλυτης ευτυχίας και να ενεργοποιεί κάθε οδηγό μόλις βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Αισθάνονται οι οδηγοί και οι επιβάτες σε όλο τον κόσμο, τροφοδοτεί τις καινοτομίες της Mazda εδώ και σχεδόν 100 χρόνια και, σήμερα, συμβάλλει στο να αποτελέσει ένα κρίσιμο μέρος της διαδικασίας της εταιρείας με την ανάπτυξη νέων μοντέλων.

Αυτή η μοναδική φιλοσοφία προσωποποιείται με τον καλύτερο τρόπο στους ταλαντούχους μηχανικούς της Mazda, οι οποίοι, σε όλους τους κλάδους, εργάζονται ακούραστα για να προσφέρουν μια αναζωογονητική οδηγική εμπειρία για κάθε οδηγό. Ο Masayoshi Kanei είναι ένας τέτοιος μηχανικός, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα εξέλιξης της Mazda πριν από 14 χρόνια και ο οποίος έχει οδηγήσει δοκιμαστικά τόσο πρωτότυπα που βρίσκονται σε εξέλιξη όσο και οχήματα εξέλιξης κοντά στην παραγωγή, συμπεριλαμβανομένου του Mazda CX-60 PHEV. Απλά μην τον αποκαλείτε οδηγό δοκιμών.

Γνωρίστε τους μηχανικούς


"Στη Mazda, δεν αποκαλούμε τους εαυτούς μας οδηγούς δοκιμών, επειδή συμμετέχουμε σε κάθε βήμα της εξέλιξης, από τον αρχικό σχεδιασμό μέχρι την υπογραφή ενός μοντέλου παραγωγής έτοιμου για κυκλοφορία", εξηγεί. "Ναι, έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε πολλά αυτοκίνητα που περνούν από το τμήμα μας για να διασταυρώσουμε τα δεδομένα και να αξιολογήσουμε την οδηγική τους ικανότητα, την ποιότητα και την οδική τους συμπεριφορά. Ωστόσο, μια άλλη βασική μέτρηση είναι αυτό που αποκαλούμε εντός της Mazda "αίσθηση επιδόσεων", η οποία επικεντρώνεται στην ανθρώπινη αντίληψη στην επιτάχυνση και την κίνηση του αυτοκινήτου".

"Είμαι υπεύθυνος για τα συστήματα μετάδοσης κίνησης", συνεχίζει. "Συνεργαζόμαστε με άλλους μηχανικούς για να συζητήσουμε λεπτομέρειες όπως οι ρυθμίσεις του κινητήρα, η επιτάχυνση και η ισχύς". Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο υπάρχει μόνο στο σχεδιαστήριο, αυτές οι διαδικασίες χρησιμοποιούνται για να προσδιοριστεί η σκοπιμότητα του σχεδιασμού.

Μόλις βγει στο πεδίο δοκιμών, ο Kanei επιστρατεύει όλες τις αισθήσεις του για να αξιολογήσει τις επιδόσεις του οχήματος. "Όταν επιταχύνετε, για παράδειγμα, πρέπει να είστε σε θέση να μετράτε και να αξιολογείτε ακόμη και την παραμικρή αλλαγή σε πράγματα όπως η δύναμη g και το τράνταγμα μέσω του σώματός σας", λέει. "Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν μαζικά την εμπειρία σας μέσα στο αυτοκίνητο ως οδηγός". Το τράνταγμα είναι ένα διάνυσμα που αλλάζει στην επιτάχυνση με την πάροδο του χρόνου και η Mazda το θεωρεί ως μία από τις βασικές παραμέτρους για την περαιτέρω επιδίωξη των ανθρωποκεντρικών καινοτομιών της.

MASAYOSHI KANEI

 

“Η αίσθηση της παράστασης επικεντρώνεται στην
ανθρώπινη αντίληψη.”

Ωστόσο, ο Kanei παραδέχεται επίσης ότι οι ανθρώπινες αισθήσεις είναι κρίσιμες, αλλά όχι τέλειες. "Ανατροφοδοτούμε τις δικές μας εκτιμήσεις στον σχεδιαστή [του συστήματος κίνησης] και τις συνδυάζουμε με τα αριθμητικά δεδομένα, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο σύστημα κίνησης που μπορεί να λειτουργήσει ακριβώς όπως επιθυμεί ο οδηγός".

 

 

Το σύστημα κίνησης e-Skyactiv PHEV

 

Αυτή η διαδικασία έπαιξε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο όταν ο Kanei εργαζόταν πάνω στο CX-60 με το σύστημα κίνησης e-Skyactiv PHEV. "Ένα PHEV είναι ένα όχημα που επωφελείται από τα καλύτερα μέρη τόσο ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης [ICE] όσο και ενός EV", λέει ο Kanei. Όταν η φόρτιση της μπαταρίας του PHEV είναι υψηλή, κινείται με ηλεκτρική ενέργεια εξοικονομώντας καύσιμα. Σε περίπτωση που θέλετε να επιταχύνετε σε έναν πιο γρήγορο δρόμο, τότε το αυτοκίνητο επιλέγει να χρησιμοποιήσει την εσωτερική καύση για να συγκεντρώσει αρκετή ισχύ για να δημιουργήσει την απαιτούμενη ταχύτητα.

"Αλλά μερικές φορές, νιώθεις ότι το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει όσο γρήγορα θέλεις. Ή, αντιθέτως, αισθάνεστε ότι το άλμα προς το ICE γίνεται πολύ γρήγορα. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα για τα PHEV", λέει ο Kanei. Αυτή η μετάβαση από την ηλεκτρική ισχύ στην ICE μπορεί να είναι δύσκολο να ρυθμιστεί λεπτομερώς, λέει, αλλά παραμένει ένα ζωτικής σημασίας έργο. Εξάλλου, διερωτάται, "δεν θα φοβηθείτε αν το αυτοκίνητο δεν αντιδράσει όπως θέλετε;"

Το CX-60 PHEV έφερε μαζί του νέες προκλήσεις, αλλά ο Kanei και η ομάδα του ήταν στην ευχάριστη θέση να τις επιλύσουν- και, τελικά, θα κατασκεύαζαν ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης PHEV που θα εξασφάλιζε μια σβέλτη και με ακρίβεια λέιζερ οδηγική συμπεριφορά. "Δεν ήταν τόσο απλό να πετύχουμε το είδος της οδηγησιμότητας που επιδιώκουμε σε ένα Mazda, αλλά στο τέλος τα καταφέραμε", λέει ο Kanei χαμογελώντας. Εν ολίγοις, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με μαεστρία για να οδηγείται όπως εσείς θέλετε.

Τούτου λεχθέντος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η δοκιμαστική οδήγηση αποτελεί κρίσιμο μέρος της διαδικασίας εξέλιξης, και ο Kanei παραδέχεται ότι κάνει πολλές δοκιμές - από τους άκρως απόρρητους χώρους δοκιμών της Mazda στην Ιαπωνία μέχρι την παγκοσμίου φήμης εθνική οδό της Γερμανίας. "Καθώς συμμετέχουμε από την αρχή, θέτουμε τις δικές μας παραμέτρους και στόχους για το σύστημα κίνησης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι κάθε αυτοκίνητο προσφέρει την απόλαυση της οδήγησης", λέει. "Είτε πρόκειται για PHEV είτε όχι, κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αυτές οι παράμετροι και οι στόχοι επιτυγχάνονται οπωσδήποτε. Τα περιθώρια για ένα λάθος στην αξιολόγηση κατά τις δοκιμές οδήγησης είναι πολύ στενά".

 

 

Εργασίες για τα Mazda CX-60 και CX-30

 

Η πίεση είναι μεγάλη για τον Kanei και τους συναδέλφους του μηχανικούς, αλλά είναι περισσότερο από κατάλληλοι για το έργο. Έχοντας εργαστεί σε μοντέλα όπως το Mazda CX-30 και το τελευταίο CX-60, ο Kanei εξηγεί ότι η Mazda χρησιμοποιεί ένα σύστημα που εξασφαλίζει ότι οι μηχανικοί της είναι καλά εξοπλισμένοι για κάθε εργασία.

Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, αναπτύσσεται ένα καθεστωτικό σύστημα που βοηθά τον Kanei και τους συναδέλφους του να αποκτήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να αξιολογούν δίκαια, σταθερά και, κυρίως, με ασφάλεια. Ξεκινάει με μια βαθμίδα για τους νεοεισερχόμενους - κατάλληλη για την εξερεύνηση των εντυπωσιακών κεντρικών γραφείων της Mazda στη Χιροσίμα - και ανεβαίνει στα υψηλότερα προσόντα, τα οποία επιτρέπουν στους αφοσιωμένους οδηγούς, όπως εξηγεί ο Kanei, να πετύχουν "τις μέγιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες κατά τη δοκιμαστική οδήγηση". Όπως αρμόζει στη νοοτροπία της Mazda "πρώτα ο οδηγός", ο πιο σημαντικός παράγοντας εδώ είναι να εντοπίσουμε τι θα ταιριάζει στον τελικό χρήστη.

"Η συνεχής βελτίωση είναι ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός".


Masayoshi Kanei

Αυτές οι διαφορές στις ικανότητες από την τάξη των αρχάριων και πάνω μπορεί να είναι σημαντικές. "Κατά τη δοκιμαστική οδήγηση, πρέπει να αξιολογείτε με ακρίβεια τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, οι αξιολογήσεις σας δεν θα θεωρηθούν νόμιμες ή αξιόπιστες από την ομάδα ανάπτυξης", συνεχίζει ο Kanei.

Η οδική συμπεριφορά σε διάφορες ταχύτητες αποτελεί βασικό μέτρο της απόδοσης ενός αυτοκινήτου. Με τον Kanei να είναι σε θέση να δοκιμάζει διάφορα μοντέλα σε νευραλγικά υψηλές ταχύτητες, από στεγνές ευθείες μέχρι βρεγμένες στροφές, αποδεικνύεται γιατί η Mazda έχει αυτό το αυστηρό σύστημα: για να διασφαλίσει ότι κάθε αυτοκίνητο προσφέρει πάντα την απόλαυση της οδήγησης, ακόμη και όταν πιέζει τη βελόνα, και για να κρατήσει αυτούς τους ταλαντούχους υπαλλήλους ασφαλείς κατά την εκτέλεση του καθήκοντος.

 

 

Τα μελλοντικά σχέδια της Mazda

 

Πριν λάβει την κλήση του να εργαστεί στη Mazda, ο Kanei είχε ήδη μάθει τα κατατόπια της ανάπτυξης κινητήρων υψηλών επιδόσεων στο πανεπιστήμιο. Στην ερώτηση για το ποιο μοντέλο του άρεσε περισσότερο να δοκιμάζει μέχρι σήμερα, απαντά χωρίς παύση: "Είναι πάντα το τελευταίο μοντέλο στο οποίο έχω δουλέψει". "Με τη σημερινή τεχνολογία να εξελίσσεται ραγδαία συνεχώς, υπάρχει πάντα μια νέα πρόκληση προς αντιμετώπιση και πρέπει πάντα να ανεβάζεις το επίπεδό σου ως μηχανικός για να ανταποκριθείς σε αυτήν, κάτι που είναι πολύ συναρπαστικό για μένα".

"Είμαι σίγουρος ότι το επόμενο που θα δουλέψουμε θα μας θέσει άλλη μια ολοκαίνουργια πρόκληση, αλλά θα καλωσορίσουμε αυτή την πρόκληση γιατί, όσον αφορά τη δουλειά μας, δεν έχει τέλος", καταλήγει. "Η συνεχής βελτίωση είναι ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός".

ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ

 

fb 1   linkedin 1   x

ΜΕΊΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΈΝΟΙ ΜΕ ΤΗ MAZDA


Γίνετε μέλος της κοινότητας της Mazda και μείνετε ενήμεροι για όλες τις τελευταίες ενημερώσεις. Από την παρουσίαση νέων μοντέλων και τοπικών εκδηλώσεων μέχρι εμπνευσμένες ιστορίες που προσφέρουν μια μοναδική ματιά στη μάρκα μας, θα είστε από τους πρώτους που θα μαθαίνουν τα πιο συναρπαστικά νέα.

 

ΈΜΠΝΕΥΣΗ ΕΠΊ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

Ανακαλύψτε τι κάνει τη Mazda μια μάρκα που δεν μοιάζει με καμία άλλη: μοναδική, εκφραστική, ξεχωριστή. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα πιο εμπνευσμένα περιεχόμενα σχετικά με το τι υπάρχει στα αυτοκίνητά μας, καθώς και για το πού μπορούν να σας οδηγήσουν. Έτοιμοι να επιβιβαστείτε;

Η Ιαπωνία στον Ρήνο

Το Ντίσελντορφ της Δυτικής Γερμανίας φιλοξενεί μια από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές κοινότητες της Ευρώπης. Οδηγώντας το νέο Mazda CX-80, η Mazda Stories ανακαλύπτει τη μαγεία αυτού που είναι πλέον γνωστό ως "Μικρό Τόκιο".

Μάθετε περισσότερα
Η γλώσσα της ομορφιάς

Ο διευθυντής σχεδιασμού της Mazda στην Ευρώπη Jo Stenuit φτάνει στη Βενετία για να ανακαλύψει την εγγενή σχέση μεταξύ τέχνης και σχεδιασμού αυτοκινήτων

Μάθετε περισσότερα
Η ΑΝΘΡΏΠΙΝΗ ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ ΤΗΣ MAZDA ΣΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ

Η δέσμευση για ένα αυτοκινητιστικό μέλλον χωρίς ατυχήματα φέρνει μια νέα εποχή εμπιστοσύνης για τους οδηγούς της Mazda.

Μάθετε περισσότερα
Το σπάνιο και το συλλεκτικό

Κατά τη διάρκεια της ιστορικής ιστορίας της Mazda, υπήρξαν αμέτρητα μοναδικά μοντέλα με πυρήνα την ευχάριστη οδήγηση. Εδώ, το Mazda Stories γιορτάζει μερικά ξεχωριστά μοντέλα - και αυτούς που τα οδηγούν ακόμα και σήμερα.

Μάθετε περισσότερα
35 ΧΡΌΝΙΑ MAZDA MX-5

Το MX-5 σχεδιάστηκε για να είναι - και σίγουρα παραμένει, 35 χρόνια μετά - ένα διασκεδαστικό και ανεπιτήδευτο σπορ αυτοκίνητο με προσωπικότητα που έχει γίνει διάσημο σε όλο τον κόσμο.

Μάθετε περισσότερα
Ο ΔΡΌΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ HAKONE

Ξεφεύγοντας από την πολύβουη μητρόπολη του Τόκιο, η Mazda Stories μεταφέρει το ευέλικτο Mazda CX-5 σε ένα από τα πιο διάσημα σημεία οδήγησης της Ιαπωνίας.

ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο ΔΡΌΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΊΑ

Το Μαρόκο είναι ένας μαγικός τόπος όπου οι νομαδικές παραδόσεις των Βερβερίνων συναντούν και υποδέχονται επιρροές από όλο τον κόσμο - ένας πολιτισμός που εκτιμά τη δεξιοτεχνία, τόσο την παλιά όσο και τη νέα. Με το Mazda CX-60, ταξιδεύουμε σε δαιδαλώδεις δρόμους της ερήμου μέσα από μαγευτικά τοπία προς το πολιτιστικό επίκεντρο: Μαρακές.

Μάθετε περισσότερα
Οι τεχνίτες της ακτής Αμάλφι

Η ιστορία της χειροτεχνίας στην ακτή Αμάλφι της Ιταλίας είναι βαθιά και η κοινότητα των τεχνιτών που εργάζονται εκεί αποπνέει αφοσίωση, επιμονή και προκλητικό πνεύμα.

Μάθετε περισσότερα
Ανθρώπινη αρμονία σε κίνηση

Η μηχανική φιλοσοφία ActivSync της Mazda βάζει την ευημερία σας πάνω απ' όλα.

Μάθετε περισσότερα
#MazdaDiscovers

Η σειρά μας #MazdaDiscovers στο YouTube σας φέρνει κοντά και προσωπικά με μερικούς από τους πιο μοναδικούς τεχνίτες του κόσμου. Όπως και η Mazda, αυτοί οι τεχνίτες είναι αφοσιωμένοι στο να συνδυάζουν παραδοσιακές τεχνικές με μια σύγχρονη προσέγγιση, δημιουργώντας εξαιρετικά αντικείμενα, τέχνη και γαστρονομικές εμπειρίες.

Μάθετε περισσότερα
Ο ΝΑΌΣ ΤΟΥ RYOANJI

Ο ναός Ryoanji βρίσκεται στο Κιότο της Ιαπωνίας και χρησιμεύει ως ένα μέρος για τους επισκέπτες να αφοσιωθούν στην αυτοεξέταση, αλλά και να θαυμάσουν την καθαρή αισθητική της παραδοσιακής ιαπωνικής αρχιτεκτονικής και του σχεδιασμού.

Μάθετε περισσότερα