Η δεύτερη γενιά του CX-5 κυκλοφόρησε το 2016. Ο Shinichi Isayama, ο επικεφαλής σχεδιαστής, λέει: "Η δεύτερη γενιά CX-5 βασίστηκε (και προχώρησε) στα βασικά χαρακτηριστικά του αρχικού αυτοκινήτου, όπως το όμορφο εξωτερικό και το υψηλής ποιότητας εσωτερικό". "Νομίζω ότι η συναισθηματική αξία του σχεδιασμού του CX-5 είναι κατανοητή και αγαπητή από τους πελάτες της Mazda. Είμαι απίστευτα περήφανος που έπαιξα ρόλο στο σχεδιασμό και την εξέλιξη του αυτοκινήτου".
Το τελευταίο μοντέλο μοιράζεται το ίδιο σχεδιαστικό DNA με τον προκάτοχό του, με τον Nakayama να προσθέτει: "Δεν θέλαμε να αλλάξουμε μέρη του σχεδιασμού που βρίσκουν απήχηση στους πελάτες μας, αλλά αντίθετα να προωθήσουμε την χαρακτηριστική σχεδίαση του αυτοκινήτου για να ενισχύσουμε τη μοναδική του μορφή, ειδικά στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου". Ο επικεφαλής σχεδιαστής του νέου CX-5, Takanori Tsubaki τονίζει αυτό το σημείο προσθέτοντας: "Τοποθετήσαμε επιμήκεις, προβολείς που αφενός ενισχύουν την αίσθηση δύναμης του αυτοκινήτου, αφετέρου παρέχουν επιπλέον ασφάλεια στο δρόμο τη νύχτα, χάρη στις ισχυρές δέσμες ALH (Adaptive LED Headlights)". Τα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια του CX-5 επεκτείνονται ακόμη και στη βαφή. Ήταν το πρώτο όχημα που φόρεσε το Soul Red Crystal, το οποίο έχει γίνει συνώνυμο της Mazda. Και τώρα το ολοκαίνουργιο χρώμα Zircon Sand Metallic έχει προστεθεί στην παλέτα.