ΕΜΠΝΕΥΣΗ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΟΥ

Ο Yutaka Kawano είναι ένας Takumi Master, ένας δεξιοτέχνης με ευχέρεια στη δημιουργία τέχνης μέσω της φόρμας. Ως ειδικός στο χειρισμό του μετάλλου, το έργο του συμβολίζει τις σχεδιαστικές και χειροτεχνικές δεξιότητες που μπορεί να δει κανείς σε όλα τα οχήματα της Mazda που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Το Mazda Stories προσγειώνεται στη Χιροσίμα για να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στο έργο του.

 

 

Είναι ένα ζεστό, υγρό πρωινό στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Σε όλη την πόλη, οι εργαζόμενοι τρέχουν για να προλάβουν τα τρένα, τα παιδιά πηγαίνουν με ποδήλατο στο σχολείο και οι καφετέριες βγάζουν πρωινά καφεδάκια. Ο Yutaka Kawano, ανώτερος ειδικός στο Design Modelling Studio, ωστόσο, ετοιμάζει το σετ από δεκάδες σφυριά και ξύλινα σφυριά και αμέτρητα κοφτερά ψαλίδια λαμαρίνας στον πάγκο εργασίας του. Καθώς οι γεννήτριες βουίζουν και κάνουν κλικ πίσω του, ο Kawano είναι έτοιμος για άλλη μια μέρα στη δουλειά.

 

"(Ο KAWANO) ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ MAZDA
ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ."

Η βάση των δραστηριοτήτων του είναι το συγκριτικά πιο δροσερό Design Modelling Studio της Mazda, όπου ο Takumi Master έχει αρχίσει να σφυρηλατεί και να λυγίζει ένα λεπτό κομμάτι λαμαρίνας. Χειρίζεται το λαμπερό υλικό για να δημιουργήσει ένα μοναδικό, μοναδικό στο είδος του έργο τέχνης που μοιάζει εντυπωσιακά με τα σχέδια που μπορεί να δει κανείς σε όλα τα οχήματα της Mazda που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Δουλεύοντας σε ένα μόνο από τα 11 συνολικά κομμάτια που θα συγχωνευτούν σε ένα μοναδικό αντικείμενο, ο Kawano δημιουργεί ένα γλυπτό Rashin με σφυριά, λαβίδες και μέγγενες. Το τελικό προϊόν θα μοιάζει με ένα λείο, απρόσκοπτο και αστραφτερό έργο τέχνης που θα παραλληλίζει τα σημερινά σχέδια της Mazda, αλλά και θα δείχνει προς τα μελλοντικά σχεδιαστικά ιδεώδη των οχημάτων που θα έρθουν.

"ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΤΗΣ MAZDA ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ KAWANO ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΛΗΣΟΥΝ ΈΜΠΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΈΣ ΣΕΙΡΕΣ ΤΗΣ MAZDA."

Δεξιοτέχνης με κάθε έννοια, ο Kawano μοιάζει να αισθάνεται σαν στο σπίτι του στο εργαστήριο ανάμεσα σε φθαρμένα εργαλεία, πριόνια με ιμάντα και μάσκες με φλόγιστρο. Περιτριγυρισμένος από σχέδια και έργα σε εξέλιξη, θα μπορούσε εύκολα να είναι η προσωποποίηση της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης της Mazda στο σχεδιασμό. Αυτό συμβαίνει επειδή, ενώ το μοναδικό έργο του Takumi Master δεν θα έμοιαζε παράταιρο σε ένα μουσείο σύγχρονου σχεδιασμού ή σε μια πολυτελή γκαλερί τέχνης, οι πραγματικές επιπτώσεις της δουλειάς του είναι πιο πρακτικές και ευρύτερες. Πράγματι, έχει ειπωθεί ότι οι σχεδιαστές της Mazda πηγαίνουν κατευθείαν στο σπίτι του Kawano για να πάρουν το μυαλό του και να αντλήσουν έμπνευση για σχέδια πρωτότυπων αυτοκινήτων που διαμορφώνουν τις μελλοντικές σειρές της Mazda. Παρομοίως, τα έργα του με τις λαμαρίνες έχουν άμεση σχέση με τα οχήματα που κατασκευάζονται μόλις εκατοντάδες μέτρα μακριά από το εργαστήριο: το γυαλιστερό μέταλλο που μπορεί να δει κανείς σε όλο το στούντιό του έχει χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση για τα χρωμιωμένα εσωτερικά διακοσμητικά της Mazda και τη συνολική μορφή του οχήματος, σε μοντέλα όπως το Mazda3.

 

Αυτά τα αποτελέσματα, ωστόσο, δεν αφορούν μόνο τη βελτίωση της φυσικής εμφάνισης. Το έργο του Kawano συχνά προκαλεί συναισθήματα, όπως ευτυχία και ικανοποίηση, στον θεατή. Είτε είναι σκόπιμο είτε όχι, είναι η πεποίθησή του στην τέχνη που μπορεί να οδηγήσει αυτές τις αντιλήψεις σε νέα ύψη. "Αν οι άνθρωποι κοιτάζουν τη δουλειά μου και νιώθουν ευτυχισμένοι γι' αυτήν, τότε είμαι κι εγώ ευτυχισμένος", λέει χαμογελώντας.

  
Για να κάνει τη δουλειά του, ο Kawano χρειάστηκε να κατασκευάσει τον δικό του εξοπλισμό κατά παραγγελία και να κάνει ειδικές τροποποιήσεις σε εργαλεία που υπάρχουν στο ράφι. Τα σφυριά του, τα εξαρτήματα μέγγενης και τα προσαρμοσμένα κατά παραγγελία αμόνια είναι όλα ρυθμισμένα και διαμορφωμένα για μια άμεση, συγκεκριμένη χρήση και αποτελούν θαύματα από μόνα τους. Τα προστατευτικά καρπών του, επίσης, είναι κατασκευασμένα από κωνικό τζιν για να προστατεύουν τους καρπούς του. Όπως επιδεικνύει, ο Kawano μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει τις ρωγμές που βρίσκονται στη βάση ενός φθαρμένου από το χρόνο κορμού δέντρου ως μοχλό πίεσης για να διαμορφώσει χάλκινα σκεύη. Όλα αυτά είναι μέρος μιας διαρκούς αποστολής για να βελτιώσει τόσο τον εαυτό του όσο και, ως άμεσο αποτέλεσμα, να ωθήσει τη σχεδιαστική στρατηγική της Mazda στο μέλλον.

Όλα αυτά μέσω του monotsukuri, ενός όρου που χρησιμοποιείται για να καλύψει τον άψογο σχεδιασμό, τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την παραγωγή προϊόντων.

 


"Εξακολουθώ να πιστεύω ότι υπάρχουν τομείς [της δουλειάς μου] που πρέπει να βελτιώσω, επειδή δεν νομίζω ότι είναι αρκετοί", λέει. "Πρέπει πραγματικά να συνεχίσω να βελτιώνομαι και να αφοσιώνομαι σε ένα υψηλότερο επίπεδο".

 "Κάτι που δημιουργήθηκε από ανθρώπινα χέρια είναι πολύ σημαντικό. Δεν πρέπει να χαθεί".

 

- YUTAKA KAWANO

 

download

Από μια εξωτερική οπτική γωνία, φαίνεται ότι ο Kawano έχει ήδη φτάσει σε αυτό το υψηλότερο επίπεδο σχεδιασμού και επιρροής εντός της Mazda. Από τότε που ξεκίνησε τη μεταλλοτεχνία σε ηλικία 18 ετών, ο Kawano έχει εργαστεί σε μια πληθώρα κλάδων εντός της Mazda. Ξεκίνησε την εκπαίδευσή του για τον Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων και ακολούθησε ένα πέρασμα από την παραγωγή αμαξωμάτων, προτού μεταβεί στο τμήμα σχεδιασμού της Mazda. Εκεί θα τελειοποιούσε την τέχνη του για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, όχι μόνο στη μεταλλοτεχνία αλλά και στη ζωγραφική και τη ραπτική. Σήμερα, ο ρόλος του είναι να ζωντανεύει τις ιδέες των σχεδιαστών που διαμορφώνονται σε πηλό ή ψηφιακά, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά, όπως μέταλλο, ρητίνη και δέρμα, για να δημιουργεί μοντέλα και έργα τέχνης με περαιτέρω έκφραση και ακρίβεια. Συνεργάζεται επίσης με τη νεότερη γενιά σχεδιαστών και καλλιτεχνών στη δημιουργία έργων τέχνης και δειγμάτων μοντέλων, μεταδίδοντας τις μοναδικές του γνώσεις στη μεταλλοτεχνία και τη βαθιά, ριζωμένη κατανόηση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Mazda. "Συνεργάζομαι άμεσα μαζί τους", λέει, "τους δίνω συμβουλές και μαθαίνω κι εγώ από αυτούς. Δουλεύουμε και αναπτυσσόμαστε μαζί, κάνοντας πραγματική δουλειά".

Ο 60χρονος σήμερα Kawano, κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Mazda, έχει γίνει ένα αταλάντευτο παράδειγμα της ιαπωνικής κληρονομιάς και της μοναδικής δεξιότητας που λειτουργεί παράλληλα με την ψηφιοποίηση. Επιπλέον, η καριέρα του ξεπερνάει την Mazda. Ο Kawano ανέλαβε να κατασκευάσει ένα χάλκινο πλαίσιο για την αιώνια φλόγα του ναού Daishoin στη Miyajima και, συνεργαζόμενος με άλλες εταιρείες που εδρεύουν στη Χιροσίμα, εμπνεύστηκε από την κληρονομιά της κατασκευής στην πόλη. Αναπόφευκτα, το διαχρονικό σχέδιό του γοητεύει τους θεατές από την αρχή της δημιουργίας του. "Αν μπορείς να δεις κάτι που έχει δημιουργηθεί με το χέρι, σου δίνει ζεστασιά", καταλήγει. "Κάτι που δημιουργήθηκε από ανθρώπινα χέρια είναι πολύ σημαντικό. Δεν πρέπει να χαθεί".

ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΕΜΠΝΕΥΣΗ

Ανακαλύψτε τι κάνει τη Mazda μια μάρκα που δεν μοιάζει με καμία άλλη: μοναδική, εκφραστική, ξεχωριστή. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα πιο εμπνευσμένα περιεχόμενα σχετικά με το τι υπάρχει στα αυτοκίνητά μας, καθώς και για το πού μπορούν να σας οδηγήσουν. Έτοιμοι να επιβιβαστείτε;

ΚΑΘΕΤΙ ΜΕΤΡΑΕΙ

Με τις πρώτες εντυπώσεις, θα ήταν παράλειψη να συγκρίνει κανείς έναν δακτύλιο ανάρτησης - κάθε μεμονωμένο κομμάτι δεν έχει πλάτος μεγαλύτερο από πέντε ίντσες - με ένα ζευγάρι ξυλάκια. Υπάρχει, ωστόσο, περισσότερο κοινό έδαφος μεταξύ των δύο από ό,τι ίσως αντιλαμβάνεστε. Όπως εξηγεί ο Yasuyoshi Mushitani της Mazda, υπάρχουν πολύ περισσότερα στον κουζινέτο ανάρτησης απ' ό,τι φαίνεται με το μάτι...

ΜΆΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΔΏ
ΒΕΛΌΝΕΣ

Η ταπεινή βελόνα ραψίματος, που αρχικά χρησιμοποιούνταν από τους σαμουράι που πήγαιναν στη μάχη, είναι πλέον συνώνυμη με τη σύγχρονη πόλη της Χιροσίμα και έχει μια αντίστοιχη ιστορία προέλευσης.

ΜΆΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΔΏ