Ο κινητήρας e-Skyactiv X είναι ένας επαναστατικός κινητήρας της Mazda, που επιτυγχάνει αποδοτικότητα καυσίμου και περιβαλλοντικές επιδόσεις με την πρόβλεψη της εισροής και της εκροής ενέργειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Είναι ο πρώτος του είδους του, που χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία καύσης για να επιτύχει επίπεδα απόδοσης και αποδοτικότητας που ήταν προηγουμένως αδύνατα.
Ουσιαστικά, αυτός ο κινητήρας συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία τόσο των βενζινοκινητήρων όσο και των πετρελαιοκινητήρων: ξεκινά με ένα μπουζί όπως ένας βενζινοκινητήρας και στη συνέχεια χρησιμοποιεί εξαναγκασμένη επαγωγή για την ανάφλεξη του καυσίμου μέσα σε κάθε έμβολο όπως ένας πετρελαιοκινητήρας.
Η Mazda το ονομάζει αυτό Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI), και έχει σχεδιαστεί για να παράγει περισσότερη ισχύ, ενώ χρησιμοποιεί λιγότερο καύσιμο και παράγει λιγότερες εκπομπές ρύπων - έως και 30% λιγότερες, στην πραγματικότητα - από έναν κανονικό βενζινοκινητήρα. Από τις χαλαρές διαδρομές στην πόλη μέχρι τις μακρινές περιπέτειες, ο κινητήρας e-Skyactiv X είναι έτοιμος και ετοιμοπόλεμος για κάθε ταξίδι. Ο κινητήρας SPCCI συνδυάζει την οικονομία καυσίμου ενός πετρελαιοκινητήρα με την ισχύ και την οδηγική συμπεριφορά ενός βενζινοκινητήρα, καθιστώντας τον ιδανικό πολυεργαλείο.
Οι Skyactiv-G και Skyactiv G-Turbo προσεγγίζουν την πρόκληση της κατασκευής κινητήρων με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μέσω υψηλών σχέσεων συμπίεσης: συμπιέζοντας τα μίγματα αέρα-καυσίμου στους κυλίνδρους σε πολύ υψηλότερες σχέσεις από τους συμβατικούς κινητήρες, η Mazda είναι σε θέση να αποσπάσει περισσότερη ενέργεια από κάθε σταγόνα καυσίμου.
Στο άλλο άκρο του φάσματος συμπίεσης βρίσκεται ο Skyactiv-D, ο καθαρός, εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας ντίζελ της Mazda, ο οποίος έχει έναν από τους χαμηλότερους λόγους συμπίεσης ντίζελ κινητήρων στον κόσμο. Αυτό επιτρέπει ένα καλύτερο μείγμα αέρα και καυσίμου για έναν κινητήρα ντίζελ που συμμορφώνεται με τους αυστηρούς κανονισμούς καυσαερίων σε όλο τον κόσμο.
Στην πίστα αγώνων, η Mazda πηγαίνει τον πειραματισμό ένα βήμα παραπέρα, με το αυτοκίνητο Zekken 55 Mazda2 Bio Concept, το οποίο τροφοδοτείται με 100% βιοντίζελ από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και λίπη μικροφυκών.